Zewnętrzne contact center w sklepie internetowym
Rosnąca popularność zakupów internetowych sprawia, że e-sklepy stają przed koniecznością obsługiwania coraz większej liczby zamówień. Klienci oczekują nie tylko wygodnej formy kontaktu, ale także szybkiej reakcji na zadane przez nich pytania. Jak podołać temu wyzwaniu w okresie przedświątecznej gorączki zakupowej?
2015-12-10, 16:47

Elastyczne dostosowanie zasobów do ruchu

Black Friday, Cyber Monday, Dzień Darmowej Dostawy – tylko w ciągu tych kilku dni na przełomie listopada i grudnia ilość zamówień w e-sklepach rośnie nawet kilkukrotnie w stosunku do średniego ruchu w tym okresie. Według badania firmy Criteo przed świętami wzrost sprzedaży online w polskich sklepach wynosi blisko 90 proc. Zachowanie wysokiej jakości obsługi klientów przy tak istotnych wahaniach to dla e-biznesu prawdziwe wyzwanie. W tym okresie internetowi przedsiębiorcy najczęściej stają przed koniecznością zwiększenia liczebności własnego zespołu lub decydują się na skorzystanie z zewnętrznych zasobów.

Outsourcingowe contact center może przejąć obsługę całej komunikacji z klientami danego e-commerce lub uzupełniać działania realizowane przez sklep we własnym zakresie. W takim modelu internetowy przedsiębiorca elastycznie korzysta z zewnętrznych zasobów, nie ponosząc kosztów zatrudnienia ludzi lub inwestycji w infrastrukturę.

W grudniu blisko dziesięciokrotnie zwiększamy liczbę konsultantów obsługujących klientów e-commerce. Dzięki temu, że współpracujemy z firmami z różnych branż, jesteśmy w stanie elastycznie lokować zasoby, w zależności od natężenia pracy w danym projekcie. Istotny dla zagwarantowania wymaganej obsady w okresie tak dużego wzrostu skali jest także sprawy, dobrze przygotowany i zaplanowany proces rekrutacji i szkoleń – mówi Ewa Czarnecka, dyrektor operacyjna Voice Contact Center.

Obsługa wielokanałowa

Zewnętrzne contact center może obsługiwać wszystkie lub wybrane kanały kontaktu z klientami: e-mail, telefon, czat, formularz kontaktowy czy social media.

Klienci najczęściej powierzają nam obsługę komunikacji mailowej i telefonicznej. Nasi konsultanci przechodzą szczegółowe szkolenia, dzięki czemu dysponują wiedzą pozwalającą w profesjonalny sposób doradzić klientowi i rozwiązać ewentualne problemy związane z zamówieniem – dodaje Ewa Czarnecka.

Zewnętrzni konsultanci posiadają dostęp do systemów e-sklepu, co pozwala im śledzić informacje  związane z danym użytkownikiem, np. status czy historię zamówień. Klient korzystający z usługi ma możliwość bieżącego generowania raportów czy podglądu statystyk dotyczących efektywności prowadzonych przez contact center działań.

Jakość obsługi

Outsourcer pracuje w oparciu o ustalone z e-sklepem wskaźniki KPI, dotyczące m.in. czasu, w którym trzeba odpowiedzieć na maile wysyłane przez klientów. W gestii contact center pozostaje nie tylko zapewnienie obsady dopasowanej do natężenia ruchu, ale także odpowiedniej efektywności konsultantów.

Do obsługi projektów e-commerce rekrutujemy przede wszystkim osoby otwarte na kontakt z klientem, szybko przyswajające wiedzę, kreatywne i potrafiące sprawnie reagować na różnorodne sprawy zgłaszane przez użytkowników sklepów internetowych – podsumowuje Ewa Czarnecka.

Jakość pracy każdego konsultanta jest w trybie ciągłym monitorowana przez liderów i kierowników projektów. Oceniana jest przede wszystkim skuteczność danej osoby, ale także czas, jaki poświęca na obsługę pojedynczego kontaktu.

Uruchomienie usługi contact center w sklepie internetowym zazwyczaj trwa od kilku dni do kilku tygodni. Czas ten jest zależny od skali i stopnia skomplikowania projektu oraz kwestii integracji działań z systemami IT klienta.

KONTAKT / AUTOR
Urszula Kałużyńska
+48 22 595 40 48
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.